Kilpikonna piirtää viivaa kulkiessaan ruudulla. Kynän väriä voi vaihtaa ja sen voi nostaa ylös. Hauska epeli.
ikävä kyllä, Spyderin kanssa on pieniä ongelmia, mutta ei välitetä niistä. Koodit kannattanee lopettaa aina käskyihin
turtle.done()
turtle.bye()
Asetuksista pitää muuttaa tools -> preferences -> IPython Console -> graphics muotoon automatic. Silti se ei ihan täysin toiminut, vaikka kuva tulee:
Jo muutamalla käskyllä pääset alkuun:
forward()
,
backward()
,
right()
,
left()
,
setheading()
,
circle()
,
dot()
,
pendown()
,
penup()
,
pensize()
tai
color()
Kolmio:
from turtle import *
forward(100)
left(120)
forward(100)
left(120)
forward(100)
left(120)
done()
bye()
Väritetty tähti:
from turtle import *
color('red', 'yellow')
begin_fill()
while True:
forward(200)
left(170)
if abs(pos()) < 1:
break
end_fill()
done()
bye()
Melkein nelikulmio:
from turtle import *
colors=['red', 'purple', 'blue', 'green', 'yellow', 'orange']
t = Pen()
bgcolor('black')
for x in range(360):
t.pencolor(colors[x%6])
t.width(x/100+1)
t.forward(x)
t.left(59)
bye()
done()
from turtle import *
bgcolor('black')
pensize = 5
for x in range(36):
rt(90); pencolor("pink")
circle(60,360)
lt(120);pencolor("yellow")
circle(90,360)
lt(120); pencolor("aqua")
circle(120,360)
pencolor("red")
circle(150)
bye()
done()
Tehtävä 1. Piirrä talo.
Tehtava 2. Piirrä Mikki Hiiri.
Tehtava 3. Piirrä fraktaalipuu.
Tehtava 4. Katso hakukoneesta lisää piirrettävää ja vihjeitä..
täydentyy syksyn 2019 aikana